úterý 26. července 2011

Rafting v Rakousku

Dlouho mě můj otec přemlouval, ať s ním jedu na vodu, jelikož je již zkušený vodák a je členem vodáckého sdružení GOLDRIVER. Mě se s nimi jet nechtělo z toho důvodu, že bych tam byl nejmladší. Nakonec mi táta dal jako dárek k narozeninám sjíždění řeky Salzy v Rakousku, to už jsem samozřejmě nemohl odmítnout.

Do rajchu jsme vyrazili v pátek 6.5. ráno a domů jsme se vraceli v neděli odpoledne. Cestovali jsme autobusem pro 8 lidí a jednou dodávkou. Bylo nás jen 15, většinou jich jezdí více. Sice jsem byl ze všech nejmladší (až na jednu slečnu), ale pár borců bylo jen o pět let starší, takže pohoda. Původně jsem si totiž myslel, že tam pojedou samí čtyřicátníci. Naše ubytování bylo v kempu ve "vesnici" Wildalpen a zde jsme také hned v pátek sjížděli řeku Salzu.

Vody bylo prý méně jak loni (jezdí sem každý rok), ale mě to nevadilo. Předtím jsem jel jen volejovou řeku Moravu a Vltavu, takže zkušeností jsem měl málo. Naše lodě byli nafukovací kanoe Baraky pro dvě osoby. Měl jsem štěstí, že jsem jel se zkušeným a hlavně střízlivým vodákem, takže jsme se necvakli, i když asi dvakrát to bylo jen tak tak :) Večer proběhla samozřejmě ožíračka jak sviň. V kempu byli další vodáci z Čech a všimli si, že hraji na kytaru. Tak mě vzali mezi sebe a opili mě :)

Druhý den jsme jeli další řeku Enns. Tu už jsme sjížděli na raftech, jelikož na pár místech byly slušné peřeje. Bohužel tato řeka netekla moc rychle, takže jsme museli často pádlovat. Bylo totiž málo vody. Obě řeky měli krásně průzračně zelenou barvu a chutnali jak horská studánka :P

Nejkrásnější bylo ale to okolí - Alpy. Je to fakt nádhera když plujete po řece a kocháte se těmi špičatými skalisky. Na vrcholcích nejvyšších z nich byl dokonce sníh. Připadal jsem si jak v Tolkienově Středozemi :) V neděli jsme tuto krásnou krajinu museli opustit. Cestou jsme se stavili ještě na poutním místě v kostele Mariazell, odkud je krásný výhled na mohutné kopce a hory.Tento výlet se mi velice líbil a jsem rád, že nám vyšlo počasí. Pršelo, až když jsme odjížděli. Alpy jsou prostě nádherné a sjíždění řek v těchto horách byl pěkný dárek :)

3 komentáře:

  1. Hezké, taky bych se jednou rád podíval někam do hor.. a Koubu kytaristu za chvíli budou znát všude :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hlavně mě chtěl prý jeden týpek dát do držky, páč jsem už byl pěkně nametenej a pořád jsem něco hrál. A jemu se to asi nelíbilo.. naštěstí jsem byl včas odvlečen :)

    OdpovědětVymazat
  3. Rakousko je krásný :)

    OdpovědětVymazat